انواع روغن موتور با قیمت مناسب
انواع روغن موتور با قیمت مناسب

انواع روغن موتور با قیمت مناسب

مهم‌ترین مواردی که در خرید انواع روغن موتور با قیمت مناسب باید مورد توجه قرار دهید.

برای خرید این کالا قبل از بررسی قیمت آن با دیگر نمونه‌ها مهم‌ترین مواردی که باید مورد توجه قرار دهید مربوط به نوع ، کیفیت و کاربری روغن می‌باشد تا هیچ‌گونه خطری سلامت خودروی شما را به خطر نیاندازد. این موارد عبارتند از :

  • ویسکوزیته یا گران روی
  • غلظت روغن یا همان SAE
  • شاخص کیفی API

که در ادامه توضیحاتی در مورد هرکدام برای شما خواهیم داد. انواع روغن موتور با قیمت مناسب

لزجت یا ویسکوزیته چیست ؟

راستش را بخواهید آموزش این عبارت حال و هوای کلاس درس فیزیک دانشگاه را برای ما زنده می‌کند. ویسکوزیته فقط به روغن موتور محدود نشده و به میزان مقاوت هر ماده‌ای که در برابر جاری شدن دارد را ویسکوزیته می‌نامیم.

لزجت یا ویسکوزیته با دما اغلب رابطه معکوس داشته و هرچه دمای محیط افزایش یابد ویسکوزیته کاهش می‌یابد.

شاخص SAE

شاخص بعدی که توسط انجمن مهندسان خودرو تعریف شده و اشاره به میزان غلظت محصول دارد SAE است که باید مورد توجه قرار بگیرد. خیالتان راحت برای تشخیص SAE قرار نیست راهی آزمایشگاه شوید به راحتی با مطالعه اطلاعات روی قوطی روغن موتور می‌توانید اطلاعات لازم را بدست آورید. بر روی قوطی روغن موتورها ترکیبی از حروف و اعداد به شکل “10W-40” هستند که نشان دهنده SAE محصول می‌باشند.

استاندارد API روغن

این استاندارد که توسط موسسه نفت آمریکا معرفی شده است به سطح کیفی محصول اشاره می‌کند و در هنگام خرید یکی از اعداد مهمی است که شما را در انتخاب بهترین روغن موتور یاری خواهد کرد.

در استاندارد api اولین حرف اشاره به سوخت خودرو (بنزینی S و دیزلی C) داشته و بر همین اساس می توانید انتخاب های خود را متناسب با نوع سوخت خودروی خود محدودتر کنید.

و دومین حرف مهم‌ترین حرف مربوط به کیفیت خودرو است که نشانگر سطح کیفی روغن موتورها می‌باشد.

 انواع روغن موتور با قیمت مناسب

کیفیت محصول ؟ درست! اما در ایران اولین حرف را قیمت روغن موتور می‌زند. همه ما هم این را بخوبی می‌دانیم. هر تولید کننده‌ای با توجه به قیمت تمام شده، سود مد نظر و کیفیت محصولی که ارائه می‌کند بر روی روغن خود قیمت گذاری می‌کند.

البته به طور کلی می‌توان روغن موتورهای موجود در بازار را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد :

  • روغن موتور داخلی و تولید ایرانی
  • روغن موتور خارجی و وارداتی

همانطور که انتظار می‌رود اکثرا روغن موتورهای داخلی قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی داشته. ولی اینسری داستان بمانند لاستیک نیست. اینجا دیگر قرار نیست بگوییم اکثر برندهای خارجی کیفیت بالایی دارند.

محصولات روغن موتور ایرانی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و این‌گونه نیست که هر برندی که خارجی بود کیفیتش هم بالا باشد.

قیمت روغن موتور های خارجی همواره اکثرا بالا بوده و موضوع اصلی موضوع کلاهبرداری در این زمینه است. از طرفی خرید این روغن موتورها به لحاظ بعد اقتصادی گران است و از طرفی هم نمونه‌های تقلبی بسیار زیادی از آن‌ها در بازار زیاد است.

بصورتی که خرید ارزان ترین روغن موتور ایرانی بسیار بسیار بهتر و شرافتمندانه تر از خرید یک نمونه خارجی تقلبی است . انواع روغن موتور با قیمت مناسب

بطور کلی عوامل موثر بر قیمت روغن موتور عبارتند از :

  • برند محصول : اولین عامل بسیار تاثیر گذار بر قیمت روغن موتور موضوع برند است. اینکه برندی چقدر بر روی بازاریابی ، تبلیغات و برندینگ هزینه کرده و به ازای شهرتی که به دست آورده قیمت بالاتری را ارائه می‌دهد.
  • کیفیت روغن : موضوع کیفیت موضوعی است که هر کمپانی هر قدر بخواهد بر رویش متمرکز شود هزینه‌های بیشتری متحمل خواهد شد. از روی همین غالبا کیفیت بالا هزینه و قیمت بالاتری را نیز به دنبال خود دارد.
  • مکمل‌های موجود : تقریبا می‌توان گفت پایه‌ی تمام روغن موتورها یکی است و تفاوت اصلی در مواد مکملی است که هر کمپانی برای نهایت بهره وری با روغن خود ترکیب می‌کند.

فروش اینترنتی انواع روغن موتور با قیمت مناسب

بحث خرید این محصول کمی حساس است ، آن هم از دو جهت کلی. اولا از جهت خرید مناسب برای حفظ سلامت موتور خودرو ، دوما خرید محصول اصلی برای جلوگیری از کلاه رفتن بر سرتان.

راستش را بخواهید اعتماد چندانی به روغن موتورهای خارجی موجود در فروشگاه‌های معمولی و کوچک بازار نیست. حتی من شخصا نسخه تقلبی روغن موتورهای داخلی را نیز دیده‌ام.

نمی‌دانم از کجای ماجرا این‌گونه شد ولی بازار فروش روغن موتور ، آشفته بازاری شده که بسیاری از محصولات به اصطلاح وارداتی در همین شهرهای اطراف تهران ساخته و تولید می‌شوند. از این رو نمی‌توان به هر فروشگاهی برای خرید روغن موتور اصل اعتماد کرد.

خرید اینترنتی نیز بر همین منوال است، اصراری نیست که محصولات را از اصلی یدک تهیه کنید؛ اما سعی کنید از جایی خریداری کنید که خدماتی همچون ضمانت اصالت کالا و گارانتی بازگشت وجه شامل محصولاتشان شود.

ما در اصلی یدک همواره تمام روغن‌های موتور را با ضمانت اصالت و گارانتی بازگشت وجه در صورتی نارضایتی خدمت مشتریان ارائه می‌کنیم. انواع روغن موتور با قیمت مناسب

بهترین انواع روغن موتور با قیمت مناسب کدام یک برندها هستند؟

بهترین مارک‌های لوبریکانت‌های موتور خودرو عبارتند از:

  • توتال : ابر شرکت روغن موتور توتال که بدون شک صدر نشین لیست بهترین مارک‌هاست در فرانسه تاسیس و در 40 کشور دنیا دارای دفاتر و مراکز فروش است.
  • کسترول یا کاسترول : به‌سختی می‌توان روغن موتور کاسترول را در جایگاه دوم بهترین مارک ها جای داد. چرا که برای اول شدن دست به هر کاری زده است و می‌زند.
  • ELF : برندی خوشنام ، با کلاس و پر فروش که توانسه سهم زیادی از بازار ایران را تصاحب کند.
  • بهران : بهران از بهترین‌های روغن موتور ایرانی است و شاید به راحتی بتوان گفت صدر نشین محصولات داخلی که از پر طرفدارترین و پرفروش ترین های بازار است.
  • اسپیدی : اسپیدی شرکت نفت سپاهان که از سرسخت‌ترین رقیب‌های بهران است نیز در لیست بهترین مارک ها جای خود را سفت و سخت تصاحب کرده و به راحتی قرار نیست از این جایگاه پایین آید.
  • ایرانول : ایرانول نیز از بهترین و خوش‌ساخت ترین‌های بازار روغن موتور که طرفداران جدی در بین مصرف کنندگان داخلی دارد. انواع روغن موتور با قیمت مناسب

 

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *