خرید اینترنتی روغن موتور

انتخاب خرید اینترنتی روغن موتور

خرید اینترنتی روغن موتور مناسب با پیشرانه خودرو را می‌توان با مراجعه به دفترچه سرویس دوره‌ای و نگهداری خودرو پیدا کرد. این روغن باید هم از نظر گرانروی و گرید و هم از نظر کیفیت و همچنین نوع، با آنچه که در دفترچه گفته شده است، مطابقت داشته باشد. البته می‌توان از روغن باکیفیت بالاتر نیز استفاده کرد؛ اما کیفیت پایین‌تر از آنچه که توصیه شده است، جایز نیست.

در بسیاری از مواقع، خودروساز با توجه به وضعیت دمایی و شرایط اقلیمی، چندین گرانروی را توصیه می‌کند تا متناسب با منطقه جغرافیایی، از آن نوع گرانروی استفاده کنیم. در نتیجه با توجه به وضعیت دمایی منطقه‌ای که در آن قرار داریم، می‌توان از گرید روغنی که برای آن دما مناسب‌تر است، استفاده کرد. معمولا این تغییر گرانروی فقط یک پله بالاتر یا پایین‌تر است و با آنچه که توصیه شده، نباید تفاوت زیادی داشته باشد.

محتویات و افزودنی های خرید اینترنتی روغن موتور

خرید اینترنتی روغن موتور از هر نوعی که باشد، جدا از مواد تشکیل‌دهنده که بر اساس نفت خام یا ترکیبات ساختنی هیدروکربنی است، افزودنی‌هایی نیز برای افزایش راندمان و بالابردن خواص خود دارد. این افزودنی‌ها در محصولات تولیدی شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت و کم و زیاد باشند. اما برخی از آنها به نوعی یکی از اجزای همیشگی در روغن شده‌اند.

  • پاک‌کننده: این افزودنی، خاصیت تمیزکاری روغن را افزایش می‌دهد تا بتواند دوده و آلودگی‌های موجود در پیشرانه را بهتر جمع‌آوری کند.
  • افزایش چسبندگی: حالت چسبندگی روغن نباید به نحوی باشد که باعث افزایش اصطکاک بین قطعات شود. از طرفی نباید به شکلی باشد که سریعا از روی قطعات به بیرون بلغزد. از این‌رو، با اضافه کردن یک سری افزودنی‌ها، چسبندگی روغن را به نحو مطلوبی افزایش می‌دهند تا هم اثر بیشتری در روانکاری داشته باشد و هم ایجاد اصطکاک مضاعف نکند.
  • ضدزنگ و ضدخوردگی: یکی از کارکردهای روغن موتور، جلوگیری از زنگ زدن مجاری داخل موتور در اثر وجود رطوبت در هواست. روغن موتور باید از خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات داخلی نیز جلوگیری کند.
  • ضدسایش: با ایجاد یک لایه محافظ نانو، سطح در حال تماس قطعات پیشرانه را نسبت به سایش مقاوم‌تر می‌کند.
  • ترمیم‌کننده: مثل حالت ضدسایش، با افزودن یک لایه محافظ روی سطح قطعات، خط و خش‌های ریزی را که در سطح آنها ایجاد شده، پوشش می‌دهد و اصطلاحا آنها را ترمیم می‌کند. این ویژگی برای جداره سیلندرها بسیار کاربردی است. این کار حتی روغن‌سوزی‌های خفیف را نیز از بین می‌برد.
  • نشتی‌گیری: با ترمیم و برگشت خاصیت قطعات نشت‌بند مثل کاسه نمدها، می‌تواند تا حد زیادی به برگشت خاصیت آنها کمک کند و جلو نشتی روغن در اثر خشک شدن این قطعات را بگیرد.
  • حذف دود: این افزودنی می‌تواند تا حدودی، دودی را که به علت روغن‌سوزی، ضعیفی رینگ‌ها و خرابی واشر ساق سوپاپ است، کاهش دهد.
  • پایدارکننده: این افزودنی، مقدار گران‌روی روغن را در درازمدت تا حد زیادی ثابت نگاه می‌دارد و برای پیشرانه‌هایی که در دورهای بالا کار می‌کنند یا موتوری که در برخی قسمت‌ها ضعف‌هایی دارد، مناسب است.
  • آنتی اکسیدان: این افزودنی تا حد زیادی از ایجاد لجن در روغن جلوگیری می‌کند. وجود لجن، مانع بزرگی در روانکاری صحیح پیشرانه است.
  • تنظیم گرانروی: این افزودنی باعث می‌شود تا روغن بتواند در دماهای پایین نیز به راحتی جاری شود و روانکاری را انجام دهد، اما از محدوده گرید و روانی استاندارد خود خارج نشود.

 خرید اینترنتی روغن موتور

روغن موتور دارای انواع گوناگونی است و می‌توان آن را بر اساس فاکتورهای مختلفی، دسته‌بندی کرد. یکی از رایج‌ترین دسته‌بندی‌های روغن موتور، بر اساس گرید آن است که به مونو گرید و مالتی گرید تقسیم می‌شود. ضمن اینکه از نظر ساختار نیز شامل مینرال، سنتتیک و نیمه سنتتیک و همچنین روغن فلاشینگ است.

ویژگی های خرید اینترنتی روغن موتور مناسب

  •  خرید اینترنتی روغن موتور مناسب برای خودرو باید با گرانروی توصیه‌شده از سوی خودروساز، مطابقت داشته باشد.
  • همچنین کیفیت روغن که با استاندارد API نشان داده می‌شود، باید مطابق با توصیه و سفارش شرکت سازنده خودرو باشد.
  • روغن را نه بیشتر و نه کمتر از حجم استاندارد، داخل موتور نریزیم.
  • بهتر است حداکثر در هر دو مرحله تعویض روغن، فیلتر روغن موتور را نیز تعویض کنیم. البته خودروسازان براساس نوع پیشرانه و تکنولوژی فیلتر موتور، ممکن است دستورالعمل دیگری نیز داشته باشند.
  • حتما از روغن‌های شناخته‌شده و باکیفیت استفاده کنیم و همچنین روغن را از مراکز معتبر بخریم تا گرفتار روغن موتورهای تقلبی نشویم.
  • اگر برای پیشرانه، روغن از نوع مینرال یا سنتتیک یا نیمه سنتتیک سفارش داده شده است، حتما همان نوع مخصوص را تهیه کنیم.
  • فراموش نکنیم که افزایش کیفیت روغن مورداستفاده، می‌تواند امتیازاتی داشته باشد. اما کاهش میزان آن، مشکلاتی را در پیش دارد که برای خودروهای امروزی با پیچیدگی‌های بالا، خطرساز است.
  • ضمن اینکه در بسیاری از مواقع مثل پیشرانه‌های ساده و با فناوری قدیمی، ارتقای روغن به نیمه سنتتیک یا تمام سنتیتک که مورد نیاز خودرو نیست، فقط هزینه را افزایش می‌دهد و بهتر است به جای این کار، روغن را در سررسیدهای کوتاه‌تری تعویض کنیم.
  • همچنین بهتر است برای کاهش هزینه، از روغن‌هایی که سازنده برای آن، کارکردهای بیشتری اعلام کرده است، استفاده کنیم.

مزایای خرید اینترنتی روغن موتور باکیفیت

روغن باکیفیت، عمر پیشرانه و عمر مفید خودرو را افزایش می‌دهد. روغن موتور خوب و باکیفیت، روانکاری بین قطعات را به‌طور کامل انجام می‌دهد و از بروز اتفاقاتی مثل کف کردن و حباب‌زدگی روغن، بخارشدن بیش از حد روغن، افزایش چسبندگی بین قطعات، پاره شدن لایه روغن در زیر فشار و… جلوگیری می‌کند و در نهایت، باعث افزایش عمر پیشرانه می‌شود. فراموش نکنیم در زمان کارشناسی خودرو، حتی می‌توان کیفیت روغن مورد استفاده در پیشرانه را نیز فهمید.

خرید اینترنتی روغن موتور

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *