خرید اینترنتی روغن موتور
خرید اینترنتی روغن موتور

خرید اینترنتی روغن موتور

خرید اینترنتی روغن موتور

خرید اینترنتی روغن موتور یکی از اصلی‌ترین قطعات خودرو است که کیفیت و سلامت آن، قدرت خودرو را مشخص می‌کند. نیروی اصلی موتور، از طریق ارتباط و حرکت قطعات مختلف آن تامین می‌شود؛ بنابراین اگر میان این قطعات، سایش و اصطکاکی وجود داشته باشد، قطعا انرژی موتور کاهش یافته و عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق روغن موتور خودرو تولید شده است. یک سیال مفید که نه‌تنها باعث روانکاری قطعات موتور می‌شود، بلکه فواید زیادی برای خودرو دارد. البته روغنی که بتواند در شرایط سخت نیز همچنان بازدهی کافی را داشته باشد.

وظیفه روغن موتور چیست؟

 خرید اینترنتی روغن موتور باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. زیرا وظایفی دارد که به حفظ سلامت موتور خودرو کمک می‌کند. وظیفه اصلی این محصول جلوگیری از اصطکاک و سایش قطعات مختلف است که باعث آسیب‌های جدی به خودرو و افزایش صدای موتور می‌شوند. همچنین می‌تواند گرمای حاصل از احتراق و افزایش دمای موتور را تا حد زیادی کنترل کند و به‌نوعی در خنک‌‌سازی قطعات موثر باشد.

از وظایف دیگر خرید اینترنتی روغن موتور حفاظت از قطعات در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. زیرا احتراق حاصل از سوخت، اسیدهای خورنده‌ای را تولید می‌کند که می‌تواند به قطعات موتور آسیب برساند. البته این موضوع کاملا به نوع و ساختار روغن بستگی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

نکات مهم در خرید اینترنتی روغن موتور

روغن موتور نقش مهمی را در حفظ سلامت موتور خودرو دارد و حتی باید در سخت‌ترین شرایط، کیفیت اولیه خود را حفظ کند. به همین علت در هنگام خرید آن دقت زیادی به خرج دهید و حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید. خرید اینترنتی روغن موتور

توجه به میزان ویسکوزیته (گرانروی) روغن موتور

در سیالات جاذبه‌های بین مولکولی وجود دارد که باعث ایجاد ویسکوزیته یا گرانروی می‌شوند. این المان مقاومت سیالات در برابر حرکت را نشان می‌دهد و باید به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی روغن موتور مورد ارزیابی قرار گیرد. درواقع روغن موتور باید با توجه به نوع خودرو انتخاب شود. ویسکوزیته روغن موتور مناسب خودروی شما در قسمت درب مخزن و با علامت xW-y مشخص شده است. عدد قبل از W مربوط به گرانروی و عدد بعد از آن مربوط به درجه حرارتی است که روغن موتور می‌تواند گرانروی خود را حفظ کند.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که ویسکوزیته با دما رابطه عکس دارد و هرچه مقدار دما بیشتر شود، جاذبه‌های بین مولکولی سیالات کاهش پیدا می‌کند. حال اگر گرانروی روغن موتور در بازه‌های دمایی مختلف، بالاتر یا پایین‌تر از سطح استاندارد خود قرار گیرد، قطعا آسیب‌های جدی به موتور وارد خواهد شد. خرید اینترنتی روغن موتور

بررسی سطح کیفی روغن موتور (API)

موتور خودرو در دو نوع دیزلی و بنزینی تولید می‌شود که هرکدام نماد مشخصی را برای تعیین سطح کیفی روغن موتور مناسب خود دارند. در موتور بنزینی سطح کیفی روغن موتور با نماد API S و در موتور دیزلی با نماد API C نمایش داده می‌شود. البته این نمادها به‌تنهایی نمی‌توانند سطح کیفی روغن موتور را مشخص کنند. به همین علت بعد از این نمادها، حروف‌های دیگری نیز درج می‌کنند تا کیفیت واقعی روغن موتور مشخص شود.

برای روغن موتور دیزلی بعد از حرف C، یکی از حروف A تا J درج می‌شود و در روغن موتور بنزینی بعد از نماد S از حروف A تا N استفاده می‌کنند. حال هرچقدر به نماد A نزدیک‌تر شویم، کیفیت روغن موتور کمتر خواهد شد. پس نماد API SN مربوط به بهترین سطح کیفی روغن موتور بنزینی و نماد API CJ برای بهترین روغن موتور دیزلی است.

توجه به رنگ و بوی روغن موتور

روغن موتور باید رنگ روشن و بوی کاملا ملایمی داشته باشد تا بتوان گفت از کیفیت خوبی برخوردار است؛ بنابراین حتما پیش از خرید، درب محصول را باز کنید تا اگر بوی تند یا رنگ کدری داشت، به عدم کیفیت آن پی ببرید. استفاده از این نوع روغن‌ها قطعا به موتور خودرو آسیب وارد می‌کند. خرید اینترنتی روغن موتور

 

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *