خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا

خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا

روغن موتورهای امروزی برای بهبود راندمان موتور، علاوه بر روان‌کاری و کاهش سایش قطعات موتور، دارای کارکردهایی نظیر آب‌بندی فواصل بین قطعات، شست‌وشو و تمیزکردن قطعات از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات، محافظت از سطوح در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی شیمیایی، ضربه‌گیری، معلق نگه‌داشتن مواد زائد و جلوگیری از رسوب آن‌ها بر روی قطعات نیز هستندخرید اینترنتی فیلتر روغن.کابین.هوا

فیلتر کابین چگونه کار می کند؟

هوای پاک برای عملکرد صحیح خودروی شما ضروری است. خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا به شما اطمینان می دهد که هوای تمیز به موتور می رسد. به همین ترتیب، سیستم تهویه خودروی شما نیز روی فیلتر هوای کابین حساب می کند تا جریان ثابتی از هوای تمیز را حفظ کند.

خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا از ورود گرد و غبار، خاک، گرده، باکتری ها و گازهای خروجی به سیستم تهویه خودرو جلوگیری می کند. همچنین از مسدود شدن جریان هوای تمیز با حشرات، برگ های ریز یا سایر زباله ها جلوگیری می کند.

فیلتر کابین هوای داخل خودرو را تازه نگه می دارد تا شما و سرنشینان راحت نفس بکشید؛ چیزی که در تمام طول سال، به ویژه در بهار یعنی فصل آلرژی، قدردان آن خواهید بود!

 خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا

چگونه بفهمیم فیلتر هوا کابین نیاز به تعویض دارد؟

زمانی که فیلتر کابین خودرو نیاز به تعویض داشته باشد هیچ چراغ نشانگری در داخل خودرو روشن نمی شود. با این حال علائمی وجود دارد که نشان می دهد زمان تعویض این فیلتر فرا رسیده است:

  • کاهش گردش هوا در داخل محفظه خودرو
  • کاهش عملکرد گرمایش و تهویه مطبوع
  • احساس بوی بد در کابین خودرو
  • مجرای ورودی هوای کابین ممکن است شروع به تولید صدای غیرعادی سوت مانند کند.

اگر یکی یا چند مورد از این نشانه ها را مشاهده کردید، به احتمال زیاد زمان تغییر فیلتر هوا کابین فرا رسیده است. می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از یک مکانیک مورد اعتماد بخواهید آن را برای شما تعویض کند.

 خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا را هر چند وقت یک بار

کارشناسان توصیه می کنند فیلتر کابین را به صورت سالیانه یا بعد از هر 20 هزار کیلومتر رانندگی عوض کنید. با این حال اگر در مناطق آلوده از نظر هوا یا جاده های خاکی رانندگی می کنید، باید فیلتر کابین را بعد از هر 10 هزار کیلومتر رانندگی عوض کنید.

افرادی که مبتلا به آلرژی های مختلف هستند نیز شاید بخواهند برای اطمینان از کیفیت هوای داخل کابین خودرو و کاهش علائم آلرژی، فیلتر کابین را زودتر تعویض کنند.

 خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا

زمانی که فیلتر را تعویض نکنید، فیلتر با آلودگی ها و زباله ها مسدود شده و کارایی سیستم تهویه مطبوع خودرو به خطر می افتد. در این شرایط حجم هوای قابل تنفس موجود در کابین خودرو کاهش یافته و احتمالا احساس کنید که کابین بوی بدی می دهد. با تعویض فیلتر کابین، کیفیت هوای داخل خودرو تغییر چشمگیری خواهد داشت.

 خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا چه زمانی انجام دهیم؟

این موضوع در راهنمای خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا بنز یا هر خودرو دیگری یکسان است که بهترین راه تشخیص زمان تعویض این فیلتر از طریق بررسی چشمی است. باید توجه داشته باشید که زمان خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا برای خودروهای مختلف، متغیر است و می‌تواند تحت‌تأثیر عوامل متفاوتی، تعیین شود.

عموماً خودروهایی که در شهرهای بزرگ و جاده‌های خاکی حرکت می‌کنند در زمان کوتاه‌تری نیاز به تعویض فیلتر خواهند داشت. شهرهای بزرگ هوای آلوده‌ای دارند که باعث کاهش طول عمر فیلتر می‌شود؛ همچنین این موضوع در مورد جاده‌های خاکی هم درست است و رانندگی در این مسیرها باعث کاهش دوام فیلتر خواهد شد.

جنس مواد اولیه مورداستفاده در فیلتر هوا، برند سازنده آن و درجه کیفی این فیلتر هم از جمله دیگر موضوعاتی هستند که می‌توانند روی دوام و ماندگاری آن اثرگذار باشند. اگر بخواهیم به شکل کلی و طبق استانداردها صحبت کنیم، باید بگوییم که در شهرهای بزرگ هر 3 الی 4 هزار کیلومتر باید فیلتر هوا تعویض شود و در شرایط دیگر می‌تواند این عدد را تا 5 هزار کیلومتر هم در نظر گرفت.

ویژگی‌های خرید اینترنتی فیلتر روغن،کابین،هوا

احتمالاً شما هم این سؤال را دارید که چگونه باید تشخیص دهیم که فیلتر مورد نظرمان کیفیت خوبی دارد یا خیر؟ چه فاکتورهایی در این زمینه اثرگذار هستند؟

  • فیلتر هوا طبق استانداردهای جهانی باید توانایی جذب ذرات معلق با سایز 20 میکرون را داشته باشد.
  • سعی کنید به دنبال فیلترهایی باشید که بیش‌ترین جذب را دارند. آلودگی‌ها و ذرات معلق هوا برای موتور بسیار مضر هستند و این وظیفه فیلتر هوا است که آن‌ها را جذب کند.
  • یک فیلتر خوب باید تا حد زیادی مصرف سوخت خودرو شما را کاهش دهد. در واقع یکی از نشانه‌های خرابی فیلتر هوا، بالارفتن مصرف سوخت است.
  • دقت کنید که این فیلتر اگر کیفیت خوبی داشته باشد، می‌تواند بخش زیادی از سروصدای موتور را جذب و از ورودشان به کابین جلوگیری کند.
  • پس از مدتی فیلتر جدید را بررسی کنید. اگر کیفیت خوبی داشته باشد، باید حجم زیادی از آلودگی‌ها را به خود جذب کرده باشد.
  • مهم است که پیش از خرید حتماً بررسی کنید فیلتر برای خودرو شما مناسب باشد. محصول موردنظر را از نظر ابعاد و سایز بررسی کنید و با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو، از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *