روغن موتور بهران
روغن موتور بهران

روغن موتور اصل

مزایای استفاده از روغن موتور اصل

استفاده از یک روغن موتور اصل با کیفیت و مطابق با نیازهای موتور خود می‌تواند به مزایای زیادی منجر شود. در زیر تعدادی از مزایای استفاده از یک روغن موتور خوب آورده شده است:

1. حفاظت از قطعات موتور: روغن موتور اصل، لایه حفاظتی بر روی قطعات موتور ایجاد می‌کند و از سایش و خرابی زودهنگام آنها جلوگیری می‌کند. این به عمر مفید موتور کمک می‌کند.

2. کاهش اصطکاک: ویژگی‌های خوب ویسکوزیته روغن، اصطکاک داخل موتور را کاهش داده و به بهبود عملکرد موتور و افزایش کارایی کمک می‌کند.

3. تسهیل در راندمان سوخت: روغن موتور با کیفیت می‌تواند به بهبود راندمان سوخت کمک کرده و در نتیجه، مصرف سوخت را کاهش دهد.

4. پاکسازی موتور: برخی از روغن‌های موتور دارای مواد پاکسازی هستند که به تمیز کردن قطعات موتور و جلوگیری از تشکیل رسوبات کمک می‌کنند.

5. مقاومت در برابر اکسیداسیون: روغن‌های با ترکیبات مناسب می‌توانند در برابر اکسیداسیون (اکسایش) مقاوم باشند و از تغییرات شیمیایی ناخوشایند در روغن جلوگیری کنند.

6. تنظیم دماها: روغن موتور خوب می‌تواند در دماهای مختلف و شرایط مختلف به موتور کمک کند و از جوشش یا خمیری شدن روغن در دماهای بسیار زیاد یا پایین جلوگیری کند.

7. حفظ عملکرد در شرایط تنش: روغن‌های با کیفیت می‌توانند در شرایط تنش و فشار موتور به مدت طولانی پایدار باشند و از کاهش عملکرد در شرایط سخت جلوگیری کنند.

8. کاهش صدا: روغن موتور خوب ممکن است به کاهش صداهای ناشی از اصطکاک در موتور کمک کند.

توجه به قیمت روغن موتور

قبل از خرید روغن موتور اصل، اگر به دنبال برند و گزینه‌ای خاص هستید، با جستجو در اینترنت و یا پرسش از چند فروشگاه، قیمت حدودی آن را پیدا کنید. بدیهی است که اگر فروشگاهی نوع مشخصی از یک روغن موتور را با قیمتی خیلی پایین‌تر از حد میانگین عرضه کرد، اصل بودن آن زیر سوال می‌رود. به‌طور کلی نباید به خاطر اندکی صرفه‌جویی مالی، به سمت روغن موتوری رفت که احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد. این نوع صرفه‌جویی، ممکن است به خرابی موتور، تحمیل هزینه‌های سنگین و در نهایت تنبیه شدید راننده منجر شود!

مشورت با تولیدکنندگان معتبر

بهتر است قبل از خرید روغن موتور اصل، با تولیدکنندگان معتبر و رانندگان با تجربه در این زمینه صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از کیفیت و مناسب بودن روغن موتور مطمئن شوید. به عنوان یک نکته مهم از فروشندگانی که سعی دارند با سخنان بی‌منطق و بدون دلیل، شما را به خرید یک روغن موتور خاص ترغیب کنند، دوری کنید. اگر متوجه شدید که فروشنده‌ای به سوالات شما پاسخ مناسب نمی‌دهد و فقط برای فروش روغن موتور خود پافشاری می‌کند، بهتر است هر چه سریع‌تر آن فروشگاه را ترک کنید.

تامین کننده

اعتبار تامین‌کننده از مهمترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید روغن موتور توجه کرد. متاسفانه برخی از افراد سودجو با استفاده از روغن‌های ضایعاتی و مخلوط کردن آنها با روغن‌های جدید، اقدام به تولید جنس نو می‌کنند.

این نوع روغن‌ها ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر موتور شوند. از این رو پیش از خرید روغن موتور، حتما سابقه و شهرت تامین‌کننده را بررسی کنید و از مغازه‌ها و فروشگاه‌های نامشخص و نامعتبر خرید نکنید.

بسته بندی و ظاهر قوطی

روغن موتور اصل دارای بسته‌بندی مناسب و محکم است. قوطی روغن نباید دارای خط و خش، شکاف، پارگی یا نشتی باشد. همچنین نوع نوشته‌ها، لوگوها و درپوش باید مطابق با نمونه اصلی باشند. برای این کار بهتر است با مراجعه به وبسایت شرکت سازنده، نسبت به نوع قوطی، شکل بسته‌بندی، لوگوها و فونت‌ها آشنا شوید.

برچسب

برچسب‌های موجود روی قوطی یا ظرف روغن موتور باید دارای اطلاعات کامل و صحیح باشند. به عنوان مثال نام تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، استانداردهای کیفی و نوع روغن برخی از اطلاعاتی هستند که باید روی یک قوطی یک روغن موتور اصل درج شوند. بد نیست بدانید به‌طور کلی روغن موتور شامل سه دسته روغن مصنوعی، معدنی و ترکیبی می‌شود.

فویل

دهانه ظروف پلاستیکی روغن موتور اصل دارای یک فویل نازک است. این فویل باید به طور یکنواخت و محکم بر روی دهانه ظرف چسبیده باشد. وجود این فویل نشان می‌دهد که ظرف در کارخانه پلمپ شده. هر گونه صدمه، پارگی و شکاف روی سطح یا حاشیه‌های این فویل می‌تواند نشانه‌ای از پر شدن ظرف در خارج از کارخانه و توسط افراد سودجو باشد.

روغن موتور اصل

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *