روغن موتور ایرانول

کاربرد روغن موتور ایرانول و خصوصیات روغن موتور ایرانول 8000

  •  روغن موتور ایرانول .خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی بالا دارد
  • .خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون
  • . روغن موتور ایرانول خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور را نیز دارد
  • .خاصیت خنثی کنندگی اسید های حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور
  • . روغن موتور ایرانول افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد بالا را دارد
  • .استارت آسان موتور و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو شایسته، به منظور روانکاری در دماهای پایین
  • .پایداری برشی بالای محصول که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می گردد
  • . روغن موتور ایرانول قابلیت بالای حذف حرارت زائد از موتور برای حفظ ساختار متالورژیکی قطعات دارد
  • .کنترل مصرف روغن و کاهش هزینه
خصوصیات روغن ایرانول 16000
  • .خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز.
  • .خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون.
  • .خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور.
  • .خاصیت خنثی کنندگی اسید های حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور.
  • .افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد ممتاز.
  • .استارت آسان موتور و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو ممتاز ، به منظور روانکاری در دماهای پایین.
  • .پایداری برشی ممتاز محصول که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می گردد.
  • .قابلیت ممتاز حذف حرارت زائد از موتور برای حفظ ساختار متالورژیکی قطعات.
  • .کنترل ممتاز مصرف روغن و کاهش هزینه.

روغن موتور چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است به یک درک کامل از معنا و کاربرد روغن موتور برسیم. روغن موتور ایرانول نوعی روانکار صنعتی مخصوص موتور خودرو است که جهت روانکاری انواع روغن موتور قطعات موتور استفاده می‎شود. به عبارتی دیگر روغن موتور وظیفه بهینه سازی کارکرد موتور خودرو را برعهده دارد و آن را به بالاترین قدرت خود می‌رساند. از طرفی دیگر استفاده از روغن موتور مناسب برای خودرو باعث می‌شود استهلاک موتور انواع روغن موتور کاهش یابد و عمر مفید آن چندین برابر بیشتر شود. اگر انواع روغن را بشناسید می‌توانید بهترین آن را برای خودروی خود خریداری کنید.

روغن موتور متشکل از دو ماده است که هرکدام نقش اساسی انواع روغن موتور را در کیفیت این محصول ایفا می‌کنند. یکی از این موارد، ماده پایه روغن موتور است که از نفت خام به دست می‌‌آید. مورد دیگر، مواد افزودنی روغن موتور می‌باشد که انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد. به طور کلی در انواع مواد پایه روغن موتور، چنان تفاوتی مشاهده نمی‌شود؛ اما مواد افزودنی روغن موتور بسیار با اهمیت هستند و کیفیت کلی روغن موتور را تغییر می‌دهند. در حال حاضر افزودنی‌های نانو، برترین افزودنی‌های روغن موتور در بازار انواع روغن موتور شناخته می‌شوند که استفاده از آن در انواع روغن موتور بسیار به چشم می‌خورد.

وظیفه روغن موتور ایرانول در خودرو چیست و چرا اهمیت دارد؟

اگر بدانیم روغن موتور دقیقاً چه نقشی را در فرآیند تولید نیرو در خودرو ایفا می‌کند، حتماً دلیل اهمیت آن را بهتر می‌فهمیم و متوجه می‌شویم چرا باید از روغن باکیفیت استفاده کنیم. در خودرو روغن موتور اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش در سیستم روانکاری محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه در حین انجام وظیفه، به سیستم خنک‌کاری نیز کمک قابل‌توجهی می‌کند.

برای روغن موتور ایرانول وظایف زیر را می‌توان تعریف کرد:

۱کاهش اصطکاک بین اجزای فلزی و  سخت موتور

اجزای فلزی موتور دائم با هم در تماسند و روی هم حرکت می‌کند. دقت داشته باشید که همه اجزای موتور خودرو از فلز‌های سخت ساخته شده و به‌صورت مداوم در حرکت است. حرکت بسیاری از این اجزا با یکدیگر در ارتباط است؛ ارتباطی که ایجاد اصطکاک می‌کند.

اصطکاک خوردگی اجزا و آسیب‌دیدن آن‌ها را به‌همراه دارد. بااین‌حال، روغن موتور  به‌عنوان یک روان‌کننده، مانع از ایجاد این اصطکاک و خوردگی می‌شود و حرکت اجزای موتور را در کنار هم ساده و راحت می‌سازد.

۲کاهش دمای اجزای مختلف موتور با ایجاد تبادل گرمایی بین آن‌ها

حرکت مداوم اجزای مختلف موتور و احتراق‌های مکرر صورت‌گرفته درون سیلندر دمای موتور را بسیار زیاد می‌کند؛ دمایی که باعث می‌شود اجزای مختلف در انجام وظیفه خود دچار مشکل شود و اگر کنترل نشود موتور را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند.

روغن موتور با حرکت در مسیر مشخص خود و در بین این اجزا، ایجاد تبادل گرمایی می‌کند و دمای اجزا را کاهش می‌دهد. همچنین با ممانعت از ایجاد اصطکاک، مانع از زیادشدن بیشتر دمای آنها می‌شود. همچنین به‌نوعی عایق تبدیل می‌شود و از انتقال گرمای احتراق کنترل‌شده درون سیلندر به اجزای دیگر پیشگیری می‌نماید. بنابراین این نکته در انواع روغن موتور حائز اهمیت است.

۳پاک کردن ذرات و آلودگی‌های نفوذیافته به محفظه موتور

سوخت و هوایی که برای احتراق وارد موتور می‌شود، گاهی آلودگی‌هایی را با خود به درون موتور می‌آورد؛ ضمن اینکه عملکرد اجزای مختلف خودرو ممکن است تولید اکسید سیلیکون یا برخی اسیدها را در پی داشته باشد.

وجود این موارد در موتور منجر به زیادشدن استهلاک اجزا، احتمال خوردگی آن‌ها و حتی نقص در احتراق می‌شود، اما روغن موتور با حرکت در بین اجزای مختلف این آلودگی‌ها را می‌شوید و با خود به کارتر می‌برد.

۴ممانعت از زنگ‌زدگی اجزای موتور

قطعات مختلف موتور معمولاً از مواد ضدزنگ و مقاوم در برابر اکسیدشدن ساخته می‌شود، اما برخورد مداوم با اکسیژن و رطوبت هوا همچنان احتمال زنگ‌زدگی را حفظ می‌کند. روغن موتور این احتمال را به حداقل می‌رساند.

درنهایت باید اشاره کرد که روغن موتور در صورتی این وظایف را به‌خوبی انجام می‌دهد که استانداردهای لازم درمورد مشخصات مختلف مانند ویسکوزیته را داشته باشد.

روغن موتور ایرانول

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *