روغن موتور ایرانول

روغن موتور ایرانول 16000 20W-50

روغن ایرانول 16000 چند منظوره که برای خودروهای بنزینی و موتورهای دیزلی بسیار مرغوب است. این روغن با استفــاده از روغن پایه پارافینیک حاصل از پالایش برشی از نفت خام و انجــام فــرآیند پالایش با هیـدروژن (Hydro finishing) و مواد افزودنی مرغوب ، جهت استفاده در تمامی فصول و شرایط آب و هوایی تولید گردیده است. باید در حفظ و نگهداری باتری پژو 207 هم در تمامی شرایط آب و هوایی دقت کنیم.

روغن موتور ایرانول 16000 شرکت، در تولید روغن های موتور جزء برترین ها است. این محصول که مطابق با یکی از بالاترین سطوح کارآیی API تولید گردیده‌ است، شرکت نفت ایرانول بدلیل سال ها تجربه متخصصین داخلی توانسته است محصولات خود را با کیفیت تولید کند. البته با توجه  به شرایط جوی زمستان و همچنین نیاز خودروهای موجود به روانکاری با قیمت و کیفیت مناسب، با ویسکوزیته 20W50 نیز تولید شده است. روغن موتور ایرانول دارای گرید 20W50 و سطح کیفی SL/CF می‌باشد.

مشخصات روغن موتور ایرانول 16000

پایداری حرارتی عالی و ضد اکسیداسیون بالا
قدرت تمیز کنندگی زیاد ، جلوگیری از تشکیل مانده و ترکیبات مخرب ناشی از احتراق و اکسیداسیون
قدرت ضد فرسایش برای کنترل خوردگی قطعات موتور
خنثی سازی قدرت بیش از اسیدهای ناشی از اکسیداسیون و احتراق برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور
افزایش عمر و قدرت موتور در سطح عالی
روغن کاری قطعات در دمای پایین هنگام شروع کار
حفظ ویسکوزیته روغن در کل دوره مصرف
قدرت عالی برای حذف گرمای اضافی از موتور برای محافظت از ساختار متالوژی قطعات
کاهش مصرف روغن و هزینه آن

انتخاب یک روغن ایرانول 16000 20w50 مناسب برای جلوگیری از اکسیداسیون در دماهای بالا نقش مهمی در خوب کار کردن موتور ماشین شما دارد. کیفیت روغن بر روی شتاب و سرعت خودرو هم تأثیرگذار است. اما باتری ماشین باعث روشن شدن و بالا آمدن موتور ماشین می شود

روغن ایرانول 16000 چند کیلومتر کار میکند ؟

معمولا یکی از نکاتی که تمام صاحبان خودرو باید به آن دقت کنند، زمان تعویض روغن موتور ایرانول 16000 خودرو است. معمولا عوامل زیادی بر این زمان تاثیرگذار هستند. در مورد روغن‌های معمولی یا مینرال، پس از طی کردن مسافتی معادل 5 – 8 هزار کیلومتر، باید نسبت به تعویض روغن ایرانول 16000 اقدام کنید. این مقدار مسافت، چیزی در حدود 3 ماه با کارکرد معمولی طول خواهد کشید. در مقابل، در مورد روغن‌های سینتتیک(سنتتیک) یا مصنوعی، لازم است پس از طی مسافتی بین 8 – 11 هزار کیلومتر یا زمان 6 ماه، روغن موتور را عوض کنید. درحالیکه تعویض باتری بین 2 تا 3 سال صورت می پذیرد.

البته این بازه زمانی در هر 2 نوع روغن، مربوط به زمانی می‌شود که شما از خودرو خودتان به صورت عادی استفاده کرده اید. اما اگر خودرو شما در شرایط آب و هوایی خیلی سرد یا خیلی گرم کار کرده است و یا بارهای سنگینی را با آن جابجا و یا از استارت های مداوم استفاده کرده اید، بهتر است در بازه زمانی کمتر از این مقادیر گفته شده، نسبت به تعویض روغن موتور ایرانول اقدام کنید. مضرات تعویض دیر هنگام روغن خودرو بسیار جدی است.

عمر مفید روغن موتور ایرانول چگونه تعیین می‌شود؟

یکی از مهم ترین خواصی که در روغن موتور خودرو در طول زمان تغییر می‌کند ویسکوزیته (غلظت روغن موتور) یا همان گرانروی است. روغن‌های موتور پس از یک دوره استفاده غلیظ می‌شوند، ذرات فلزی یا تراشه‌های آهنی یا هرگونه ناخالصی درون اجزای موتور را جذب می‌کنند و این امر تأثیر مستقیمی‌ بر افزایش غلظت آن‌ها دارد. بنابراین در ادامه به معرفی 3 شاخصه اصلی برای تعیین عمر مفید و کارکرد روغن موتور می‌پردازیم.

 

1. تعیین کارکرد طبق کیلومتر پیموده‌ شده

عمر مفید روغن موتور ایرانول مقداری کمتر از حالت معمول بوده و باید حدودا 50 الی 80 کیلومتر مانده به کیلومتر تعویض، اقدامات لازم را برای تعویض روغن را انجام دهید. البته دقت کنید که خودروی شما هنگام ترافیک یا درجا کارکردن هم روغن‌سوزی می‌کند که این بخش توسط کیلومترسنج خودرو محاسبه نمی‌شود.

موردی که بسیار حائز اهمیت است، ثبت دقیق مسافت پیموده شده خودرو به هنگام تعویض روغن موتور ایرانول است. هم‌چنین بازه تعویض روغن موتور نیز باید به اطلاع افراد برسد. از این طریق افراد می‌توانند محاسبه کنند که چه زمانی باید برای تعویض روغن موتور اقدام کنند.

 

2. تعیین کارکرد طبق گذر زمان مشخص

کارشناسان زمان تعویض روغن موتور خودرو را عموما روی قوطی روغن موتور با نام quartz مشخص می‌کنند. این زمان با در نظر گرفتن سرعت متوسط 120 کیلومتر هنگام حرکت خودرو تعیین شده است. می‌توانید با ایجاد یک تناسب ساده بر اساس سرعت متوسط خودرویتان و مقدار استفاده از آن، زمان حدودی برای عمر مفید روغن موتور خود را تعیین کنید.

روغن موتور ایرانول

 

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *