روغن موتور بوش

روغن موتور بوش مدل لاکچری SN حجم 5 لیتر (10w-40)

روغن موتور بوش لاکچری 10w40 با کیفیت SN یکی از با کیفیت ترین روغن موتورهای موجود در ایران میباشد که با روغن پایه گروه 3 و 4 و افزودنی وارداتی از کشور آلمان روغن موتور بوش نسبت به دیگر رقبای داخلی از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

اما چرا روغن موتور بوش لاکچری 10w40: یکی از اصلی ترین دلایل قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کیفیت بسیار بالای این روغن موتور میباشد. یکی از قابلیت های این روغن موتور بوش تحمل حرارت بسیار بالای موتور در مدت طولانی میباشد. همین قابلیت باعث شده است که بتوان به جرات گفت در بین روغن های ایرانی بالا کارکرد را دارا است. همچنین این روغن موتور بوش توانایی معلق سازی جرم های موتور را دارد. به این معنی که در هنگام تعویض روغن موتور بوش جرم های داخل موتور به طور کامل تخلیه میشود. برخی از مشخصات این روغن موتور به شرح زیر میباشد.

روغن موتور بوش برای خودروهایی همچون سمند سورن EF7، دنا، تندر 90، مگان و ساندرو بسیار مناسب است.

مشخصات کیفی روغن موتور بوش لاکچری 10w40 با کیفیت SN :

  • تهیه شده از بهترین روغن پایه سینتتیک و مرغوب ترین مواد افزودنی روز اروپا
  • مناسب برای 4 فصل ایران
  • دارای بالاترین استاندارد جهانی
  • فرمولاسیون ویژه
  • قدرت روانکاری بالا
  • کاهش اصطکاک و مصرف سوخت
  • جلوگیری از خوردگی
  • عملکرد مناسب

وظیفه روغن موتور در خودرو چیست و چرا اهمیت دارد؟

اگر بدانیم روغن موتور دقیقاً چه نقشی را در فرآیند تولید نیرو در خودرو ایفا می‌کند، حتماً دلیل اهمیت آن را بهتر می‌فهمیم و متوجه می‌شویم چرا باید از روغن باکیفیت استفاده کنیم. در خودرو روغن موتور اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش در سیستم روانکاری محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه در حین انجام وظیفه، به سیستم خنک‌کاری نیز کمک قابل‌توجهی می‌کند

۱کاهش اصطکاک بین اجزای فلزی و  سخت موتور

اجزای فلزی موتور دائم با هم در تماسند و روی هم حرکت می‌کند. دقت داشته باشید که همه اجزای موتور خودرو از فلز‌های سخت ساخته شده و به‌صورت مداوم در حرکت است. حرکت بسیاری از این اجزا با یکدیگر در ارتباط است؛ ارتباطی که ایجاد اصطکاک می‌کند.

اصطکاک خوردگی اجزا و آسیب‌دیدن آن‌ها را به‌همراه دارد. بااین‌حال، روغن موتور بوش به‌عنوان یک روان‌کننده، مانع از ایجاد این اصطکاک و خوردگی می‌شود و حرکت اجزای موتور را در کنار هم ساده و راحت می‌سازد.

۲کاهش دمای اجزای مختلف موتور با ایجاد تبادل گرمایی بین آن‌ها

حرکت مداوم اجزای مختلف موتور و احتراق‌های مکرر صورت‌گرفته درون سیلندر دمای موتور را بسیار زیاد می‌کند؛ دمایی که باعث می‌شود اجزای مختلف در انجام وظیفه خود دچار مشکل شود و اگر کنترل نشود موتور را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند.

روغن موتور بوش با حرکت در مسیر مشخص خود و در بین این اجزا، ایجاد تبادل گرمایی می‌کند و دمای اجزا را کاهش می‌دهد. همچنین با ممانعت از ایجاد اصطکاک، مانع از زیادشدن بیشتر دمای آنها می‌شود. همچنین به‌نوعی عایق تبدیل می‌شود و از انتقال گرمای احتراق کنترل‌شده درون سیلندر به اجزای دیگر پیشگیری می‌نماید. بنابراین این نکته در انواع روغن موتور حائز اهمیت است.

رعایت نکات زیر موجب بالا رفتن عمر روغن موتور شما می گردد:

از ترکیب چندین روغن موتور با همدیگر جدا ممانعت نمایید

پس از روشن شدن خودرو اجازه دهید تا 15 ثانیه درجا کار کند.

با هربار تعویض روغن موتور ،فیلترروغن را هم تعویض نمایید.

از افزودنیها استفاده نکنید چرا که ممکن است با روغن موتورشما سازگاری نداشته باشد.

تاریخ روغن موتور را چک کنید و از روغن موتوری که تاریخ آن بیش از 3 سال می باشد استفاده نکنید.

چنان چه سال هاست از روغن موتور مینرال استفاده می کنید به هیچ عنوان با روغن سنتتیک و نیمه سنتتیک عوض نکنید.

روغن موتور بوش

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *