فیلتر ایرانی وخارجی

فیلتر ایرانی وخارجی

خرید فیلتر ایرانی وخارجی: چندی است که با بالا رفتن قیمت کالاها شاهد بوجود آمدن یک اپیدمی تقلب در فروش فیلترهوا سنگین خارجی تقلبی هستیم. این فیلترها همگی در کارگاههای کوچک تولید می شوند و حتی حداقلهای استاندارد را هم رعایت نمیکنند. یک برچسب خارجی و یک جعبه خوش آب و رنگ کافی است تا مشتری نگون بخت فیلتری را بخرد که اصلا فیلتر نیست و قیمتی چند برابر برای آن بپردازد.

خرید فیلتر ایرانی وخارجی برای خودرو های سنگین

با توجه هزینه بالای خرید فیلترهوا از کشور چین و حجم بالای فیلترهای هواکش سنگین، در یک کانتینر تعداد کمی فیلتر جای می گیرد، واردات فیلتر هواکش سنگین به صرفه نبوده و اکثر فیلترهای هواکش سنگین موجود در بازار با جعبه های اصلی و فیلترهای تقلبی می باشند. توصیه ما به شما رانندگان خودروهای سنگین این است که حتماً از فیلترهوای ایرانی با نشان استاندارد استفاده کنید.

فواید استفاده از فیلترهای ایرانی استاندارد چیست؟

۱- مشخص بودن تولید کننده و فروشنده و دارا بودن استاندارد و تضمین کیفیت.

۲- پرداخت بهای واقعی کالا و صرفه جویی مالی

۳- هوا دهی مناسب به موتور خودروی شما در پی آن کاهش چشمگیر مصرف سوخت

۴- عدم ورود خاک به موتور خودرو یا دستگاه شما

۵- خرید آسان از نمایندگی های مجاز فروش فیلتر

چرا باید فیلتر ایرانی وخارجی را به موقع تعویض کرد؟

به تعویق‌انداختن تعویض فیلتر ایرانی وخارجی هوا نقش مخربی در خودرو دارد؛ چرا که با نرسیدن هوای کافی به سیستم احتراق، مصرف سوخت تا 25 درصد افزایش یافته و راندمان عملکرد خودرو نیز به‌شدت کاهش می‌یابد؛ بنابراین، تأثیر تعویض به‌موقع فیلتر هوا در عملکرد مطلوب خودرو و سالم نگه‌داشتن موتور آن، بر همگان آشکار است؛ اما باید توجه کنید که چه نوع فیلتر هوا برای خودروی شما مناسب است.

 فیلتر ایرانی وخارجی خودرو و عملکرد آن

پیش از آنکه انواع فیلتر ایرانی وخارجی را معرفی کنیم، لازم است تأثیر آن در خودرو را بررسی کنیم؛ فیلتر ایرانی وخارجی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدن قطعات و اجزای داخلی موتور، در برابر ورودی هوا قرار می‌گیرد و با نگه‌داشتن ذرات گردوغبار و برخی آلاینده‌های دیگر در خود، هوای تمیز را به سمت موتور خودرو هدایت می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید، محرک خودرو، موتور آن است که عملکرد درست موتور نیز به موفق‌بودن عملیات احتراق وابسته است؛ به‌گونه‌ای که هرچه هوای پاک‌تر و بیشتری وارد محفظه شود، فرایند احتراق کامل‌تر بوده و عملکرد موتور بهتر خواهد بود؛ به همین جهت وجود فیلتر هوای سالم در خودرو بسیار ضروری جلوه می‌کند؛ زیرا ناقص بودن فرایند احتراق به‌مرورزمان، نقصی جدی در اصلی‌ترین قطعة خودرو، یعنی موتور، ایجاد می‌کند. حال که دریافتید فیلتر هوا چگونه بر عملکرد خودرو تأثیر می‌گذارد، لازم است نسبت به انواع آن نیز شناخت کافی پیدا کنید.

 فیلتر ایرانی وخارجی

انواع فیلتر ایرانی وخارجی خودرو

فیلترهای هوا بسته به جنس مواد به‌کاررفته در آن‌ها و بازده عملکردی متفاوتی که دارند، در چهار دسته قرار می‌گیرند که در این بخش به بررسی ویژگی‌های هریک از آن‌ها و مزایا و معایبی که دارند پرداخته‌ایم تا بسته به شرایطی که دارید، بهترین فیلتر هوا را انتخاب کنید.

سلولزی یا کاغذی

می‌توان گفت کاربردی‌تری فیلتر هوا، سلولزی یا همان کاغذی است؛ زیرا با کاغذ پلیسه‌دار آکاردئونی و فریم پلاستیکی‌ای که نگهدارندة آن است، در جذب 80 تا 90 درصد ذرات ناخالص موفق عمل می‌کند؛ چرا که با وجود الیاف چوب سخت و نرم در ساختار این نوع فیلتر، عملکرد آن بهتر گشته و نسبت به برخی فیلترهای دیگر جهت استفاده در خودروهای شهری، برتری یافته است؛ اما عمر کوتاه آن، صاحبان خودرو را به تعویض زودبه‌زود آن وادار می‌کند؛ به همین سبب ممکن است برخی افراد این نوع فیلتر هوا را انتخاب نکنند.

کتان

در این نوع فیلتر هوا، جهت جذب بهتر ذرات خارجی و گردوغبار، شش‌لایه پارچه آغشته به روغن به‌کاررفته است که در یک فریم فلزی نگه داشته شده‌اند؛ به همین دلیل منجر به انتقال سریع هوا در سیستم داخلی خودرو و درنتیجه، عملکرد مطلوب‌تر خودرو می‌شود.

یکی از مزایای فیلتر هوای کتان که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است، قابلیت شست‌و‌شو و عمر طولانی آن است؛ به‌گونه‌ای که سبب کاهش استهلاک خودرو و در نتیجه، کاهش هزینه‌های تعمیر خودرو می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فیلتر کتان که باعث برتری آن نسبت به دیگر فیلترهای هوا گشته است، ساختار منحصربه‌فرد آن و نحوة مدیریت آلاینده‌ها است؛ چرا که به هنگام ورود ذرات ناخالص به لایة آغشته به روغن، این ذرات از دیگر لایه‌ها جدا شده و همچون فیلتری جدید عمل کرده که توان بازدارندگی را بسیار بالا می‌برد؛ به همین سبب برخی از افراد معتقدند که این نوع فیلتر در گذر زمان بهتر عمل می‌کند؛ اما نباید صرف تکیه بر این موضوع، نسبت به تمیزکاری و تعویض آن غافل شوید.

به دلیل همین ویژگی‌ها و یکبار مصرف نبودن فیلتر هوای کتان، قیمت آن، نسبت به دیگر انواع فیلتر هوا گران‌تر بوده و برخی از افراد قادر به تهیة آن نخواهند بود؛ بنابراین، می‌توان این موضوع را به‌عنوان مهم‌ترین عیب آن نیز به شمار آورد.

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *