فیلتر ایرانی وخارجی

اهمیت فیلتر ایرانی وخارجی(فیلتر روغن)

۱. محافظت از موتور خودرو

فیلتر ایرانی وخارجی با جلوگیری از گردش آلاینده‌ها در روغن موتور، نقشی اساسی در افزایش طول عمر موتور دارند. همچنین، اصطکاک را به حداقل می‌رسانند و به عملکرد نرم‌تر موتور کمک می‌کنند.

۲. تمیز کردن روغن موتور

فیلتر ایرانی وخارجی به‌طور مؤثر خاک، گرد‌وغبار، براده‌های فلزی و … را از روغن موتور جدا می‌کنند. چراکه حتی ذرات بسیار ریز موجود در روغن موتور هم می‌توانند فاجعه ایجاد کنند.

۳. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

فیلتر با جدا کردن آلاینده‌ها، کیفیت روغن موتور را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند. درنتیجه روغن موتور به دفعات کمتری نیاز به تعویض دارد. از طرف دیگر، تعویض منظم فیلتر ایرانی وخارجی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تعمیرات اساسی یا تعویض موتوری است که در اثر روغن موتور کثیف آسیب دیده است.

۴. تضمین عملکرد مطلوب خودرو

روغن تمیز باعث می‌شود موتور بهتر کار کند و قدرت و عملکرد موردانتظار را ارائه دهد. همچنین، با کاهش اصطکاک سبب می‌شود موتور بیش‌ازحد گرم نشود و به‌درستی کار کند.

چطور فیلتر ایرانی وخارجی مناسبی انتخاب کنیم؟

حالا که از اهمیت فیلتر روغن موتور مطلع شدید، بهتر است نحوه انتخاب فیلتر روغن مناسب برای خودرویتان را هم بدانید. نکات مهمی که هنگام انتخاب فیلتر روغن باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

۱. سازگاری با موتور خودرو

موتورهای مختلف ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشند. به همین خاطر باید فیلتر ایرانی وخارجی انتخاب کنید که برای موتور خودرویتان مناسب باشد. برای اینکه بدانید چه نوع فیلتری مناسب خودروی شماست، به دفترچه راهنمای خودرویتان مراجعه کنید یا با نمایندگی‌ شرکت سازنده خودرویتان تماس بگیرید.

۲. بهر‌ه‌وری

یکی از فاکتورهای بهره‌وری فیلتر ایرانی وخارجی، رتبه‌بندی میکرون است که نشان‌دهنده حداقل اندازه ذراتی است که فیلتر می‌تواند به‌طور مؤثر جذب کند. هرچه رتبه‌بندی میکرون پایین‌تر باشد، فیلتر ذرات ریزتری را از روغن جدا می‌کند. بنابراین بهتر است فیلتر روغنی با اندزه میکرون پایین‌تر انتخاب کنید. اگر اغلب در مسیرهای پُر از گرد‌وغبار یا خاکی رانندگی می‌کنید، فیلتری با بهره‌وری بالا می‌تواند به طول عمر بیشتر روغن موتور و حفاظت از موتور خودرویتان کمک کند.

۳. جنس

 فیلتر ایرانی وخارجی را از مواد مختلفی می‌سازند. سلولز یکی از مواد استانداردی است که در بسیاری از فیلترها استفاده می‌شود و بهره‌وری خوبی هم دارد. اگر بیشتر در جاده‌های شهری رانندگی می‌کنید، فیلترهای سلولزی برایتان مناسب هستند. اما اگر در جاده‌های خاکی یا پُر از گردوغبار رانندگی می‌کنید، بهتر است فیلترهایی را انتخاب کنید که از مواد مصنوعی ساخته‌ شده‌اند. این فیلترها کیفیت روغن موتور را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند.

۴. شیر میان‌بُر

توصیه می‌کنیم فیلتر ایرانی وخارجی انتخاب کنید که شیر میان‌بُر (بای‌پس) داشته باشد تا در صورت گرفتگی فیلتر، آن را دور بزند، این کار از آسیب موتور به‌دلیل نرسیدن روغن به آن جلوگیری می‌کند.

۵. فاصله تعویض روغن

اگر ترجیح می‌دهید روغن موتور را دیردیر عوض کنید، فیلتری انتخاب کنید که ظرفیت و کارایی بیشتری در نگهداری ذرات داشته باشد تا کیفیت روغن را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

۶. شهرت برند

برندهای زیادی در بازار وجود دارند که هرکدام رده قیمتی و سطح کیفی متفاوتی دارند. پیشنهاد می‌کنیم برندهای معتبری انتخاب کنید که در زمینه تولید فیلترهای باکیفیت و استاندارد شناخته شده‌اند.

بهترین‌ فیلتر روغن های خارجی

  • بوش: شاید کمتر کسی نام بوش را نشنیده باشد. این برند، تولید‌کننده‌ی بهترین مارک فیلتر روغن در دنیاست و محصولاتی با کیفیت فوق‌العاده به بازار عرضه می‌کند. فیلترهای بوش تمامی استانداردهای لازم را دارند و می‌توانند هر گونه آلاینده‌ای را از روغن موتور خارج کنند. محصولات این شرکت، ترکیبی عالی از مواد طبیعی و مصنوعی هستند که علاوه‌بر فیلتراسیون قوی، از موتور نیز حفاظت می‌کنند.
  • FRAM: فیلترهای روغن این کمپانی جزء بهترین تولیدات در سطح جهانی هستند و به کشورهای زیادی صادر می‌شوند. این شرکت محصولاتی در طیف وسیعی از قیمت و کیفیت تولید می‌کند و برای هر کسی با هر بود‌جه‌ای که دارد، محصولی مناسب به بازار عرضه کرده است. اغلب فیلترهای روغن FRAM، قدرت و ظرفیت جذب آلاینده‌ی زیادی دارند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که تا 5000 مایل از موتور خودرو به‌خوبی حفاظت می‌کنند.
  • Mobil 1: شرکت موبیل وان، محصولاتی بادوام زیاد به بازار عرضه کرده است. فیلترهای روغن این شرکت تا 99.6 درصد کارایی از خود نشان داده‌اند و تا 28 گرم آلاینده را می‌توانند در خود نگه دارند. جنس کاغذهای فیلتر این شرکت از مواد مصنوعی ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر نفوذ ذرات دارد. شما می‌توانید این فیلترهای روغنی را در هر نوع موتور روغنی استفاده کنید.

 فیلتر ایرانی وخارجی

 

اشتراک گذاری

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *